ארבע תערוכות חדשות בגלריה גרוס / גלריה גרוסטלפון - 03-5495023 19/03/2011 עד ה-11/04/2011 דני עשת - "מתחת לשולחן סכין"
נועה אסטרייכר - "שירים למגירה"
אברהם שיין - "ביום השמיני"אברהם שיין, משורר לאומי, מציג תערוכת שירים שישית בגלריה גרוס, בעיתון הרחוב אייזנברג, ובגלריה יוטה סאן, בבית הקברות."ביום השמיני" הוא מושג המדבר, על פי אברהם שיין, על היום שאחרי השבעה, היום בו האבלים קמים משבעת ימי האבל על יקיריהם, היום בו הבית מתרוקן מאורחיו המשתתפים בצער, היום בו הא?בל נשאר עם עצמו. שיין עבר "ש?בעות" בחייו, והשבעה האחרונה היתה לאחר מות אימו . בסידרת שיריו הנוכחית הוא עושה ניסיון נואש להחזיר לעצמו את יקיריו המתים – את אביו ואת אימו ואת החתול שנדרס ואת הכלב הזקן והחולה שהווטרינר גאל מייסוריו ואת העובר שרצחו לו בהפלה ואת חבריו שנפלו ואת הצמחים שנבלו. שיין, בשיריו, ישיר, ובוטה, חותך בבשר החי, שלו, ושלנו הקוראים, ואין רחמים. נעמי שלו - "קרן, פלס, וקרן מידה"העבודה "קרן, פלס, וסרט מידה" מכילה טקסט אישי ושני אובייקטים פיסוליים המלווים את הטקסט."בימים ההם, במשך שנים רבות, הייתי הולכת למוזיאון, לראות אמנות. המוזיאון – קרן האור של התרבות. ביום המיועד, הייתי מתקלחת, חופפת, לובשת את החגיגיים שלי, עונדת את שרשרת הפנינים שלי, מתאפרת, ונוסעת למוזיאון. בכניסה למוזיאון היו אומרים לי לקנות כרטיס, הרבה כסף, הייתי משלמת ונכנסת להיכל. הייתי הולכת קילומטרים על גבי קילומטרים ורואה המון המון תמונות, הייתי מתרגשת ומתרשמת ובסוף הייתי מתעייפת ויושבת לשתות קפה. היום אני לא הולכת למוזיאון, אבל מה ששרד בזיכרוני, מכל שנות הקילומטראז', הם שני דימויים בלבד: פלס וסרט מידה. התמונות נמחקו כולן, אבל המאמץ שהושקע בהצבתן, במרחק המדויק, שנקבע על ידי האוצר, בין תמונה לתמונה, המאמץ שהושקע בהחלטה האוצרותית האם להציב את התמונות, כולן, בקו התחתון שלהן, או בקו העליון – כל המאמץ הזה נשאר חקוק בזיכרוני, ולכבוד כל אלה אני מקדישה עבודה זו”. העבודה מכילה, כאמור, טקסט אישי ושני אובייקטים : פלס וסרט מידה מוזהבים ומשובצים יהלומים, וכן, עקבות של תמונות מוזיאליות.
מיקום - גלריה גרוס זמנים - 19/03/2011 עד ה-11/04/2011 פתיחת התערוכה - 19/03/2011 |