בדומה לשפרירית / אפריל יואן ונטע רבינוביץ' / גלריה P8טלפון - 050-5543485 12/09/2019 עד ה-12/10/2019 אגדות סיניות עתיקות של משוררי שושלת טאנג ( 618-907 ) התייחסו לתחילת "שלושת השלמויות"– כאשר משוררים, קליגרפים וציירים שילבו את הכישרון שלהם על מנת לייצר יצירות אמנות שיתופית. במהלך שושלת סונג ( 960-1279 ) האמנות החזותית שגשגה, ועם אישור המלכות, נוצרה כיתה של אמנים חוקרים. כך, בסין המסורתית, אנשי השכלה הושגו ב"שלושת השלמויות," שהתאימו זה לזה: משיכות מכחול קליגרפיות שולבו בציורים, ציורים נחשבו ל"שירה אילמת", והשירים "ציור עם צליל". התערוכה "בדומה לשפרירית" מפגישה אמנות סיניות מסורתיות וסוגיות עכשוויות. היצירה משלבת קליגרפיה, שירה ורישום דיגיטלי, וצורות אמנות אלו מתפרשות מחדש דרך עדשה גלובלית. הקליגרפיה הסינית מיוצרת באמצעות משיכות מכחול של דיו על נייר אורז ואז נסרקים למדיום דיגיטלי. הציור המסורתי, המלווה בשירה מסורתית, הוחלף על ידי רישום דיגיטלי, ומלווה בסמלים של אסונות טבע מעשה ידי אדם. "שלושת השלמויות" שהועברו על ידי יואן ורבינוביץ? הופכות אפוא לאמצעי להעלות את המודעות לחורבן הטבע שנגרם כתוצאה מפעולה אנושית ברמה טרנס-לאומית: שפיכות נפט באוקיינוס, הכחדת בעלי חיים, כריתת יערות וזיהום פלסטי הם אזהרות חזותיות של הווה מתמשך המאיים על הסביבה שלנו. ?בדומה לשפרירית? מציגה שלוש עבודות בקנה מידה גדול של האמנית הישראלית נטע רבינוביץ?, לצד יצירת הקליגרפיה של שירה סינית מסורתית של אפריל יואן. הם מציעות מסלול אלטרנטיבי, גישור בין מסורת מקומית ותופעות עולמיות, תוך הדגשת החלל בין פואטיקה של הטבע ומגמות עכשוויות של התחממות כדור הארץ, זיהום ושינוי אקלים. קריאה זו והדגש על התקשורת בין האדם לטבע מסייעת לקידום מודעות אסתטית לטבע. בהתחשב באופן שבו השירים קשורים ומגיבים לרישומים והקליגרפיה, עולה דיון רחב יותר בנושא התמודדות עם אסונות סביבתיים ואיך אמנות יכולה להגיב לנושאים עכשווים דוחקים . השירים משמשים כרדיד אופי לסצנות הוויזואליות של איומים ממשיים, ומזכירים לצופה את האפשרות לקיום מאוזן בין אנושיות לטבע. כך למשל, מוצגת שקית ניילון זהו סיפור על בתו של קיסר שטבעה באוקיינוס וחזרה לחיים .Ji ngwei Tian Hai מתפוררת לצד האגדה העתיקה של כציפור, ובילתה את זמנה בהעברת ענפים וסלעים מהגבעה לים מאחלת לגרום לאוקיינוס להיעלם. בעוד שסיפור זה מתייחס למושג ההתמדה כמו גם קשרי הגומלין בין האדם לטבע, הוא ממוקם כאן ליד שקית ניילון מתפוררת. שילוב זה מפרק את הנרטיב ומשאיר את ההרהור על הפלסטיק שנזרק לים. שני תיאורים מוגדלים של גילופי החותם האדום המיוצר על ידי יואן משמשים לאימות היצירה המשולבת של האמנות הסינית והישראלית והאיזון בין האנושות לטבע. שתי התמונות מייצגות דואליות, גילוף החותם משלב אותיות סיניות ועבריות שקועות ובולטות , התייחסות לאופן שבו ניתן לקשר בין כוחות משלימים, כמושג יין ויאנג. . החותם האדום השני מייצג את המילה "שפרירית" בסינית, הלקוחה מתוך מאמר עתיק: "אני (בן אדם) כמו שפרירית ביקום; וטיפה של האוקיינוס. " אפריל יואן : נולדה בשיאן, מתגוררת כיום בתל אביב. היא אמנית ומורה של קליגרפיה סינית. יואן בוגרת תואר שני באוניברסיטת שנדונג, בוגרת לימודי דת, סטודנטית בחוג לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל אביב. עבודותיה הוצגו בשנדונג. נטע רבינוביץ' : אמנית פעילה, חיה ויוצרת ביפו. בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, וכיום עובדת כמאיירת. עבודותיה הוצגו בישראל, טייוואן וניו יורק. מיקום - גלריה P8 זמנים - 12/09/2019 עד ה-12/10/2019 פתיחת התערוכה - 12/09/2019 |