תערוכת בוגרים, התכנית ללימודי המשך האמנות, המדרשה לאמנות. / הירקון 19 - המדרשה לאמנות04/09/2014 עד ה-23/09/2014אוצר התערוכה: אבי לובין
תאריך פתיחה: יום חמישי, ה-4 בספטמבר בשעה 19:30 נעילה: יום רביעי, 23 בספטמבר הכניסה חופשית
המדרשה לאמנות בית ברל גאה להציג את תערוכת הבוגרים של התכנית ללימודי המשך באמנות לשנת 2014. במסגרת התערוכה, שתתקיים בין התאריכים 4.9.2014-23.9.2014 בגלריית המדרשה, הירקון 19 תל אביב, יציגו 12 בוגרים. האמנים המשתתפים: דן אלון, יונתן בן שמחון, אדר גולדפרב, ענת מעוז, ערן ענבר, אריאלה פדן, אבישי פלטק, תניא פרדמן, פסי קומר, דוריה ש., לירון שוע, לידה שרת מסד.
התכנית ללימודי ההמשך במדרשה מבקשת להוות קטליזטור לפיתוח עבודתם האמנותית של הסטודנטים. זאת, מתוך תפיסת עולם שמחויבת לדיאלוג עם מחוזות אחרים של ידע ופעילות ומאתגרת את היחסים בין האמנות, האמן ומעשה האמנות. כפועל יוצא, בעקיפין, מבקשת התכנית לקרב את האמנות גם אל שדות תרבות נוספים. התכנית מציעה חממה של תמיכה ייחודית ותכנית אישית המותאמים לכל סטודנט וסטודנטית. במקביל, היא מציעה פורמט לימודי חדש שמבוסס על רעיון של קהילה ושל תהליך למידה ויצירה משותף לסטודנטים ולמרצים, במקום פורמט שמבוסס על יחסים היררכיים של הוראה, ביקורת ופיקוח. הרעיון הוא ליצור מרחב אמנותי שנע בין סטודיו, מעבדת מחקר, סמינר או פרויקט.
האמנים המשתתפים: דן אלון :הש?או?ויש מ?ח?ל?ק?ה מספר ארבע בעבודתו בונה דן אלון סביבה צבעונית, דחוסה ואקספרסיבית המבוססת על מספר רב של אירועים ביוגרפיים. זיכרונות מהשירות הצבאי בקציעות, יחסים עם האב ובניית מודל גבריות מעוות מתכנסים לכדי מרחב פיסולי פרפורמטיבי אחד: אוהל של כלואים ביטחוניים, המיועד לכלוא אחד בלבד – דיקטטור המגיח מדי פעם ומראה את נוכחותו. בעבודתו מבקש אלון לטשטש את מערכי הכוחות ולייצר מרחב סיפורי בו הכולא הוא גם כלוא, הדיקטטור הוא גם שאוויש (נציג הכלואים במחלקה), גם חלש וגם חזק. דוריה ש. : Sideburns and Quiffs part 2: Brori עבודה זו היא פרק ראשון בפרויקט לא לינארי שמתאר מסע חיים מסועף, מלידה ועד מוות של דמות בשם ברוריה. ברוריה (או ברורי) הייתה אלטר אגו של האמנית בשנותיה בבית הספר התיכון. היא מקבלת את תווי הפנים של האמנית ונשענת על אלמנטים מחייה, אך לא מדובר בסיפור אוטוביוגרפי, אלא במפגש בין פנטזיה ומציאות שעובר בין מגדרים, קופץ בין תקופות זמן וגיל ועושה שימוש קטוע ומשובש בדמויות, נופים וחפצים. אריאלה פדן : קומופלאז' עבודת הוידאו "קומופלאז" נעשתה בעקבות מות אמה של האמנית וצולמה בדירה בה גדלה. ביחד עם אחותה ומתוך זיכרון ילדות עמום, הן מחפשות מה והיכן הסתירה מהן האם. החיפוש מתחיל בקירות הדירה באמצעים פשוטים כמו פטיש שניצלים, ממשיך באמצעות מגנומטר ומשור חשמלי, ומגיע עד לשימוש במצלמה אוראלית המשמשת רופאי שיניים לאבחון קליני. יונתן בן שמחון : ברית מילה המיצב של יונתן בן שמחון כולל ארבע עבודות הנוגעות ביחסי אב-בן בארבעה דורות במשפחתו. באחת העבודות בן שמחון משתמש בעותק של ?ימות שקט וחול?, ספר שירה שפרסם אביו גבריאל בצעירותו. על דפי הספר מפרש סבו בדרכי הקבלה ובאותיות רש?י שיר ארוטי של האב כקריאת הלל לעם ישראל השב לארץ הקודש. על אותם דפים מקרין האמן פיסות אור המחברות מחדש את מילות השיר ליצירת מבנים טקסטואליים חלופיים, לפי החלטות של מערכת מתמטית-לינגוויסטית שבנה. כך, המחשב התבוני של הבן כותב באור אלפי יצירות חדשות בתוך עמוד השיר הבודד של אביו. ענת מעוז: מכונת מגורים גוף העבודות הנוכחי של ענת מעוז הוא תוצאה של טיול משפחתי של שנה באוסטרליה בתוך אוטובוס עם בן זוגה ושלושת ילדיהם. במהלך הטיול התנתקה המשפחה מהזמן הרגיל שלה לתוך זמן ומרחב שבהם קיים רק מה שפונקציונאלי, מה שהכרחי, מה שנחוץ. כתגובה למסע מעוז מציירת ציורים מהירים, שמבקשים ללכוד רגעים וסיטואציות יומיומיים על גבי מצעים שנאספים בדרך: ניירות אריזה, דפי יומן, שקיות הקאה מהמטוס, מדפים, מגירות, קרטוני פיצה. אדר גולדפרב: Vaskemaskine לב המיצב של גולדפברב הוא מכונת כביסה מתפוצצת. גולדפרב מבקש להפוך את שבריר הרגע של ההתפוצצות למשך שמורכב מרגעים מתפרקים, החל מהמכונה עצמה שמתפקדת כמנגנון שמניע את כל העבודה ועד לגרב זרוקה על הרצפה ומפרכסת בנוזלים של מרכך כביסה. בהקפאת רגע ההתפוצצות והנעתו מחדש באמצעים מכאניים גולדפרב מנסה לעצור את הזמן, להשהות את ההתבוננות ולמתוח את השיפוט המיידי. פסי קומר: ללא כותרת ברבות מעבודותיה, פסי קומר מבקשת לפרק ולהרכיב מחדש מבנים, מקומות ואובייקטים. החלל או האובייקט מתפרקים כקו או כצורה גיאומטרית, כרישום או כמודל פיסולי, ויוצרים עולם מפורק המורכב מחדש לרעיון אחר. בעבודת הוידיאו שתוצג בתערוכה זו ומוקרנת בלופ, מפרקת קומר מודל ארכיטקטוני באמצעות רעידות קטנות של מצע שעליו הוא מונח. הרעידות מתעצמות בהדרגה עד שהאובייקטים מתחילים ליפול, להתפרק ולצאת מהמסך. לאחר ההרס, מתחילה בניה מחדש שמחזירה לכאורה את המבנה לצורתו המקורית. קומר משתמשת באשליות ותעתועים כדי ליצור פירוק מחשבתי על ידי יצירת סיטואציות שבמהלכן מגלה הצופה את האשליה שפועלת עליו. ערן ענבר: עש העולם של המשק העברי משמש לערן ענבר מרחב מטפורי של פעילות שבו הוא מארגן מחדש סמלים ויחסי כוח מהמציאות הישראלית. למאגר האיקונוגרפי המקובל של המשק העברי מגניב ענבר דימויים ממרחבים אחרים, קרובים ורחוקים, כמו דמות האינדיאני. דרך הארגון מחדש הוא מנסה לטפל במצוקות ובטראומות שקשורות בחוויה שלו בתוך המציאות הישראלית, ובמקביל מנסה למצוא להן נחמה וחלופה. מלאכת היד (למשל – מלאכת רקמה) מהווה מרכיב חשוב בעבודותיו של ענבר. היא מגלמת את חוויית הזמן והמבט (הנשית בדרך כלל) של פנים הבית. לידה שרת מסד : מזל ושלמה חומרי הגלם שאיתם עובדת לידה שרת מסד הם ההיסטוריה והגיאוגרפיה המשפחתיים והאישיים שלה. עבודתה הנוכחית מתמקדת בזיכרונות מבית הוריה, בדומיננטיות של האב, בהגירה מאיראן ובאלמנטים החזותיים שהיו מרכזיים במשפחתה. שרת מסד מבקשת לפרק ולהרכיב מחדש שלושה אלמנטים שליוו אותה בבית הוריה – שטיח עם עיטורים, צבעוניו?ת ואורנמנטים מן התרבות הפרסית, מגש נחושת פרסי שבמרכזו דימוי של סצנת מתן מנחה למלך ומילה אחת שהדהדה בבית – "גוזשט" ("לוותר" בפרסית). תניא פרדמן: Balancing Act סדרת הציורים התלת ממדיים של תניא פרדמן היא תולדה של עבודתה בשנים האחרונות בכפרי נוער בישראל וברואנדה. פרדמן עוסקת במפגש בין שלוש תרבויות (ישראלית, אתיופית ורואנדית) וחוקרת אותו באמצעות סמלים, אלמנטים חזותיים, טקסטורות, מחוות גופניות וסגנונות ריקוד משלוש תרבויות אלהאחד האלמנטים המשמעותיים בעבודה הנוכחית הוא המפגש של שפות שונות של תנועה, מחוות גופניות, והניסיון להקפיא אירועים שכל אחד מהם הוא היבריד של מפגש בין תנועה מתרבויות שונות. אבישי פלטק: life גריד הציורים של אבישי פלטק life הוא מרחב פעולה ציורי שהועבר מהסטודיו לגלריה. מרחב זה יוצרבעת ובעונה אחת אוסף של ציורים נפרדים, ושלם שהוא ציור אחד, המציע חיבורים, אקראיות ומגוון. הגריד שבנה פלטק הוא מבנה שמצד אחד יוצר קומפוזיציה ציורית מורכבת ומצד שני מדגיש את השרירותיות של המבנה ואת האופן שבו מוצגים דברים בתרבות הפופולארית.
לירון שוע: ללא כותרת עבודתה של לירון שוע מורכבת משילוב של עבודות פיסול, צילום, וידאו וסאונד. אחד האובייקטים – זוג צינורות חלולים שמתוכם נשמעים קולות לא ברורים, עושה שימוש בהקלטות של התאומות גרייס ווירג'יניה קנדי (Poto and Cabengo). התאומות, שבטעות נתפסו על ידי הוריהן כבעלות פיגור שכלי, פיתחו שפה חדשה, לאחר שסבלו בילדותן מהזנחה וקיבלו טיפול שהתמקד בצרכיהן הפיזיים בלבד, בלי לפתח את קישוריהן המנטליים.
"הירקון 19" - מרכז אמנות תרבות וחינוך הפקולטה לאמנויות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל, בתל אביב כתובת: רחוב הירקון 19, תל-אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 13:00 – 20:00, יום ו' 10:00 – 14:00, יום שבת 11:00 – 14:00 טלפון: 03-6203129 מיקום - הירקון 19 - המדרשה לאמנות הירקון 19 - המדרשה לאמנות.
הגלריה של המדרשה לאמנות מכללת בית ברל, הירקון 19 , תל אביב. זמנים - 04/09/2014 עד ה-23/09/2014 פתיחת התערוכה - 04/09/2014 ב- 4 לספטמבר, יום חמישי בשעה 20:00 תפתח תערוכת הבוגרים של לימודי המשך באמנות, במדרשה לאמנות מכללת בית ברל. |