שיתוף התערוכה:

תערוכה מס. 1 בסדרת נדבך 15: שמעון ויצמן - פרפטום מ / בית האמנים בירושלים


טלפון - 02-6253653
11/09/2008 עד ה-25/10/2008

אוצרת: רוני סתר שמעון ויצמן משתמש באובייקטים מצויים, שנלקחו מפח האשפה הציבורי וממחסן הדימויים האינטרנטי ובונה מהם מיצב-מכונה, שלמרות שמה (פרפטום מובילה מלטינית – תנועה נצחית), אינה מייצרת דבר. יש בה לכל היותר זכרון של תנועה, ששעון עצר מדומיין הקפיא אותה ברגע ביתור הבובה. גם הדפסי התמונות נוצרו בטכניקה פשוטה של הדפס על בונדו, חומר המשמש לתיקון מכוניות. על אף מוצאם הנחות כביכול של החומרים והאובייקטים המצויים, מצליח שמעון ויצמן ליצור ''פואטיקה של readymades'', שהסמנטיקה שלה מבוססת על היזכרות. החל מ''מטרופוליס'' המיתולוגית של פריץ לאנג וה''עולם התחתון'' שהיה הכוח המפעיל שלה, אך רכיביו כבר חלודים, ועד לאולימפיה של א.ת.א הופמן , שהייתה מושא תשוקה אולטימטיבי והתבררה כבובה ממוכנת של ממציא מרושע. בגלגולה העכשווי היא בובת חלון ראווה, שבמקום שד נשי מוברג בה סורג ניקוז של מי שופכין. דרכו, מתנקז הצופה אל מרסל דושאן - מי שהביא לעולם ולאמנות את ה-readymade, ואת המשתנה שהפכה למזרקה, לרחם, או למדונה. מרכיב מרכזי נוסף הוא המבט (gaze) והוא קשור בכלכלת המבטים 'גבר-אשה', במבט ככוח וכהצצה פורנוגראפית. ההנאה האסתטית הטהורה היא הנאה ללא אינטרס, מהדימוי בלבד, כאשר מושלת מהאובייקט תכליתו הפונקציונלית. זהו הציווי האסתטי וזו חוכמתו של ה-readymade. רוני סתר


מיקום - בית האמנים בירושלים

זמנים - 11/09/2008 עד ה-25/10/2008


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||