שיתוף התערוכה:

עונת הליקויים || La Saison des Éclipses / הגלריה ע''ש מורל דרפלר

27/12/2013 עד ה-27/02/2014

תערוכה קבוצתית לזכרו של מורל דרפלר בגלריה על שמו בבית הספר מוסררה

בהשתתפות האמנים: אורן הופמן, אסף שחם, ג'ניפר אבסרה, הדס סט, זהר קוואהרדה, זיו זאב כהן, חן כהן, מתן מיטווך, ושירה חרש.

אוצרת: מיכל טוביאס

התערוכה השנתית לזכרו של מורל דרלפר הינה מפגש אשר הפך למסורת. כל שנה מאז מותו מתכנסים אמנים ובני משפחה בגלריה הקרויה על שמו ומנסים להתחבר לאדם שאיננו. דרך עבודותיו, או דרך השאלות שהעסיקו אותו כאמן, מתגבשות תערוכות המבקשות למצוא נקודה בזמן, שבה שני קווים מקבילים יצטלבו, ויתאפשר מפגש. האין והיש, ההווה והעבר, האמת והבדיה.

מתוך מחשבה על המקום שתפסה ההוראה בחייו של מורל, בחרתי השנה לייצר פלטפורמה לאמנים צעירים אשר סיימו את לימודיהם בשנים האחרונות. אמונתו של מורל בדור הצעיר, בשאלותיו ויצירתו, הנחתה אותי כאוצרת.  

העיסוק בליקוי, כאיכות אחרת, כנקודת מפגש, נוכח בכל העבודות המוצגות בתערוכה. החל כעיסוק תוך-מדיומלי בצילום וגבולותיו, ועד לשאלות על מקומה של המציאות במפגש עם הרשת והעולם הוירטואלי.

אורן הופמן מציג דימוי שצולם בתוך הגלריה, אשר כמו ב-mise en abyme מפעיל את החלל ומהדהד שאלות על כפילו?ת, שעתוק ומפגש.

עבודתו של אסף שחם מתייחסת למנעד האפורים הנגלה לנו בטסטים הנעשים בחדר החושך. בדימוי 'נייר נייר' מתקבלים לנגד עינינו טסטים של ניירות טואלט הצבועים במנעד של כחולים, בצבע ספריי תעשייתי.

עבודתה של ג'ניפר אבסרה עוסקת בערנות ובתגובה לשטף הדימויים המציף אותנו בחיי היומיום. הדימוי המוצג מחבר צילום הלקוח מהרשת ביחד עם דימוי של אבסרה, צילום של צילום. כמו בתיאטרון האפי של ברכט, החשיפה של המנגנון הצילומי, השעתוק והבדיה, מאלצת את הצופה לתהות לגבי הדימוי ומפגש הניגודים המתאפשר בו.  

העבודה של הדס סט מורכבת משני דימויים אשר צולמו בזמנים ובמקומות שונים. הסגנון הצילומי, המזכיר דימויים המצויים ברשת, מעלה שאלות לגבי אותנטיות וזיוף.

בתוך סילו נטוש בארמון הנציב בירושלים, מצלמת זהר קוואהרדה את השתברותו של האור לאורכה של יממה אחת. קוואהרדה אוטמת את החלל, והופכת אותו לקמרה אובסקורה, המחקה את פעולת הצמצם במצלמה.

הצבת הוידיאו של זיו זאב כהן מתעסקת במערכת היחסים הסבוכה של הדימוי עם הצופה. הדימוי המשובש בעבודתו של כהן מעלה שאלות בנוגע לזיכרון ונוסטלגיה: מי מאפסן את הזיכרון הקולקטיבי והפרטי? עד כמה ממסמס העולם הדיגיטלי את גבולות המציאות?

חן כהן מציגה נגטיב מלאכותי והדפסה שלו כזירוקס. ההדפסה הדלה, המידעית, מסרסת את תפקידו של הנגטיב כמקור מהימן ואותנטי של הצילום. יחד עם אקט ההקאה המתואר בצילום, מעלה עבודתה של כהן שאלות בדבר מקומם של הצופה ושל היוצר, בעידן של ריבוי ושל שפע.

עבודתו של מתן מיטווך מציעה קריאה כפולה של חלל, בתלת-מימד ובדו-מימד. אשליית השטיחו?ת נוצרת מתוך פעולה פיסולית בחלל, אך נראותה מתאפשרת רק מבעד לעדשת המצלמה. כמו בליקוי, גם במופע הזה, הבדיה הופכת אמת, והפרספקטיבה המתעתעת למציאות.

עבודותיה של שירה חרש עוסקות ביכולת של הדימוי הצילומי כחומר וכפעולה להכיל את המציאות. בעבודתה 'אור מן ההפקר. ברכת הלבנה', נראית גיגית מים המנסה להכיל בתוכה את דימויו של הירח. פעולתה של הגיגית מתחקה אחר פעולת המצלמה בניסיון ללכוד את המציאות ולקבע אותה.

הגלריה ע"ש מורל דרפלר, רח' הע"ח 9 מוסררה, ירושלים

שעות פתיחה:

א 9:00-19:00

ב 9:00-21:00

ד 9:00-18:00

ג, ה 9:00-17:00

לפרטים נוספים על הגלריה: 02-6286519, שלוחה 101




מיקום - הגלריה ע''ש מורל דרפלר
רח' הע''ח 9 מוסררה, ירושלים


זמנים - 27/12/2013 עד ה-27/02/2014

פתיחת התערוכה - 27/12/2013
פתיחה חגיגית: יום שישי, ה-27 לדצמבר, בשעה: 11:00


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||