שיתוף התערוכה:

אזור מפורז 1 / תחנה מרכזית חדשה ת"א גלריה מרכזית Central

07/12/2013 עד ה-25/01/2014

המושג איזור מפורז הוא מדיני צבאי בעיקרו האזור המפורז הוא שטח, בדרך כלל בין שני כוחות צבאיים או יותר, בו אסורה הכנסת צבא או כל פעולה צבאית.
יש להבחין בין המונח "אזור מפורז" בו אסורה פעילות צבאית אך בכל יתר הבחינות הוא עשוי להיכלל בתחום הריבונות של מדינה כלשהי לבין אזור נייטרלי, שהוא טריטוריה (בדרך כלל בין שתי מדינות) שאינה נכללת בתחום הריבוני של אף אחת מן המדינות. למעשה, כל אזור נייטרלי הוא גם אזור מפורז, אולם אזור מפורז אינו בהכרח גם אזור נייטרלי.
הסביבה שנוצרת באזור מאפשרת צורות חיים שונות, אומנם מקום שננטש נותר מאיים אך יוצר מרחבים אשר בהם קיימת התפתחות חדשה שונה בלתי תלויה, האפשרות לגרום לצורות חיים חדשות להתפתח. כפי שקרה בין צפון קוראה לדרומה משני צידי הגבול של השטח המפורז אלפי חיילים שומרים על שקט יחסי של חוסר תוקפנות וכיבוד הפסקת האש. ובינתיים נוצר שטח אקולוגי עשיר ומיוחד במינו המתקיים 51 שנים.

האזור המפורז שאני בחרתי הוא המקום הנטרלי בו כל אחד יגיד את דברו, אין דעה או דרך שלטת, מבחינת האמנות זו סביבה ניסיונית אלטרנטיבית, פתוחה, מתחדשת. החלל גלריה בתחנה המרכזית הוא בעצמו סוג של אזור מפורז, אופי המבנה המגושם המנוכר והמאיים של התחנה, החלל והסביבה בו הוא ממוקם במובן של קשר או חוסר קשר של אוכלוסיות המתגוררות באזור ואנשים שעוברים בתחנה או מגיעים לקניות. בתוך כל המרחב הציבורי הזה מתקיימת הגלריה שהיא פינה של התבוננות ותגובה על המתרחש. שימוש במושג אזור מפורז כבסיס לברור מרחב אישי לדוגמא ביית מקום מבטחים לעומת מרחב ציבורי שבו הסביבה מגדירה את הגבולות שלנו. 

תיאור האיזור המפורז האישי שלי

צורה נבנת מחומר אחר המיועד לה מהמפגש בין צורה לחומר פערים נפתחים בשלב הבא פתחים קרעים נפערים, נוצר פער בין דבר לייצוג שלו, הפערים הם האזור המפורז מתקיים פירוז של דבר משייכותו מפרז, מבדיל, מרחיק. באזור זה יש אזכורים של הקשר מהעבר למרות שהוא משתנה נשאר ריק מקיום מסוים, צורה שנראית שייכת הופכת למשהו אחר מיעודה כאילו מתנגדת לנקודת המוצא שלה.

פתחים וקרעים בייצוג המנסה להאחז בקיומו, בפתחים ובקרעים קיים מימוש הבלתי ניתן לאחיזה, מה קורה בשטח כזה התפרצות לא מרוסנת או איזון. הרצון להיאחז חומר תופס חומר מנסה להשתלט עליו. חלקי מציאות אינם מעודדים אלימות הם רב גוונים מטבעם ומשתנים, אינטראקציה בין דברים לא הגיונים כצורך בהסוואה, .כשחברה מסווה פניה האדם משנה צורתו. המסה היטמעות של צורה בצורה מבנה במבנה בהיטמעות צורות משתנות וכך מקבלות שם אחר

החומר האחר הוא חלקי המציאות, לעומת זאת מציאות אחידה נובעת משליטה, פרימת הקיים לחלקים אם זה שינוי ההיסטוריה אז שינוי מה שהיה שם, תזוזה מאפשרת הסתכלות מזווית אחרת, זו הזרה הקשורה בבסיס בשורש לזר. עצם פעולת ההזזה מעלה שאלות לגבי הסדר הקיים כשזה בתנועה הסדרים משתנים

איזה מימוש זה מה טיבו, הבלתי ניתן לאחיזה, מה קורה במקום כזה, הוא אוורירי, הוא אחר. דברים משנים משמעות על קוצו של יוד על בלימה גם שאלת השייכות יכולה להשתנות. להצמיד דברים באופן לא שיגרתי יוצר מצב חדש שאלת שייכות בדיקת שייכות, לשייך, לתמוך, מה רוצה להדגיש פיצול חיבור מחדש.

להפגיש לתמרן נוכחות יצירת נקודות אחיזה, לשייך ליצור קשר, המילה שינוע ניוד דבר קבוע הופך לארעי מונח במקום אחר משנה בכך את הגדרתו את שמו ומעלה שאלות לגבי הכוח הטמון בדברים זה שמדמה להיות משהו אחר, בדיקת השפה מפגש בין נוכחויות לא שייכות.

הזזת משטחים פגיעה בסדר הקיים הזזה של משהו לידו פגיעה ושינוי ההיררכיה המבנית מוסדית, מזיז דבר שנראה נצחי ויציב הזזה שינוי במקום מעלה שאלות לגבי הסדר הקיים.

הדהוד העבר מורגש, זה פידבק של קיום ומתקיים היפוך, השתנות, התחלפות, שינוי זהות, שינוי מהות, שינוי מקום, מהפך, אזור שלשפה השגרתית אין בו מקום, נוצרת טרנספורמציה זהות מחדש, תהליך של מעבר של תנועה כמו יצירת חיים מחדש.

בכל התהליך המתואר יש התמקדות בחוויה הפנימית זה מסע הכרוך בהכרה עצמית של האדם בזהותו וגבולותיו החרדה הקיומית מקבלת ביטוי של פחד תמידי, הפחד משום דבר, מפני הכלום התשוקה אל האין נעשית העיקר במרחבי החרדה.

דורון פורמן





מיקום - תחנה מרכזית חדשה ת"א גלריה מרכזית Central
התחנה המרכזית החדשה תל אביב, כניסה 44 לתחנה על רחוב צמח דוד ומיד ימינה במעלה


זמנים - 07/12/2013 עד ה-25/01/2014


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||